Tolhuistuin - Tolhuistuin

Frequently Asked Questions

  • Sunday Sounds 1 86 kopie
Ik ben slecht ter been/ ik gebruik een rolstoel, hoe kom ik in het restaurant en de zalen?

De verschillende locaties op het terrein zijn allemaal toegankelijk zijn voor rolstoelgebruik:

Paviljoen (zalen & restaurant)

  • Het restaurant en de zalen in het Paviljoen zijn rolstoeltoegankelijk. De IJzaal is en het restaurant zijn deels toegankelijk i.v.m. een vaste verhoging. Als je in je reservering rolstoelgebruik vermeldt houden we hier uiteraard rekening mee.
  • Er is een personenlift in het Paviljoen. Een scootmobiel van 90 bij 145 cm past hierin, groter helaas niet. Als je ingang A, op de IJpromenade 2, op de begane grond binnen gaat, vind je lift aan het einde van de gang, voor de trap aan je linkerhand.
  • Er is een invalidentoilet aanwezig. Je kunt een van onze medewerkers vragen om de deur open te doen.
  • Bij de ticketcontrole en in het restaurant kan je een van onze medewerkers laten weten of je extra begeleiding nodig hebt. Zij helpen je graag verder.

Tuin & Tuinhuis

  • De Tuin is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Ook het Tuinhuis is middels een rolstoelhelling (ramp) toegankelijk en er is een invalidetoilet aanwezig.

Parkeergelegenheid
Er is bij Tolhuistuin geen parkeergelegenheid aanwezig. De dichtstbijzijnde parkeergelegenheid is in de A’dam toren op ongeveer 150 meter afstand. Je kunt ook van ons een code krijgen voor de verkeerspaal om vlak bij de ingang van het paviljoen te komen om hier afgezet te worden. Stuur hiervoor een email naar info@tolhuistuin.nl.

Zijn er zitplaatsen tijdens een voorstelling of een concert?

Er zijn niet altijd zitplaatsen tijdens een programma. Kan je niet lang staan en heb je een stoel nodig? Dan kun je even contact met ons opnemen via bdl@tht.nl.

Is de Tuin openbaar toegankelijk?

Van mei t/m augustus de openingstijden van de Tuin zijn:

  • Maandag t/m vrijdag, tijdens kantooruren: 9 tot 17 uur
  • In het weekend: 12 tot 17 uur

Iedereen is welkom om van de Tuin te genieten, een rondje te lopen of een boekje te lezen.

Van maandag t/m vrijdag is tijdens kantooruren de Kantoortuin open. Je bent dan ook welkom om in de Tuin te komen werken. Wij hebben wifi en oplaadpunten.
In het weekend is tijdens openingstijden ook de bar open. Kom gezellig langs voor een drankje.

Buiten deze openingstijden zijn er regelmatig gratis en betaalde programma's. Houd daarvoor de agenda in de gaten.

Waar kan ik parkeren?

Tolhuistuin is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en met de fiets. Tolhuistuin is op loopafstand van Centraal Station. Neem de (gratis) veerpont aan de Noordzijde van Centraal Station naar Buiksloterweg.

Wil je toch met de auto komen? De dichtstbijzijnde parkeerplekken bevinden zich in de parkeergarage onder de A’DAM Toren. Het navigatieadres is Overhoeksplein 5,1031 KS. Vanaf hier is het ongeveer 150 meter lopen naar het Paviljoen, het hoofdgebouw van de Tolhuistuin. Ook kan er geparkeerd worden aan de centrumkant van de stad bij Parking Centrum (Oosterdokstraat 150). Je hoeft dan alleen nog maar naar de pont naar Buiksloterweg te nemen aan de Noordzijde van Amsterdam Centraal Station.

Ik heb speciale dieetwensen, wat nu?

Het café-restaurant heeft een uitgebreide allergenenkaart. Mocht het een heftige allergie betreffen, kan je contact met ons opnemen via reserveren@tht.nl. Als je daarin aangeeft wat de exacte allergie is, dan bespreken wij dit met de chefkok.

Kan ik met meer dan 10 personen reserveren in het restaurant?

Tot 10 personen kan je gewoon via de website reserveren. Als het daar niet lukt, zijn de tafels helaas allemaal al bezet. Tussen de 11 en 32 mensen kan er een email gestuurd worden naar reserveren@tht.nl. Voor grotere groepen hebben we een beperkt aantal tafels beschikbaar die in shifts kunnen worden geboekt en vanaf 20 gasten serveren we een vast menu voor groepen.

Ik heb problemen met de kaartverkoop. Wat nu?

Je kan een mailtje sturen naar info@tolhuistuin.nl o.v.v. 'kaartverkoop'.
Wanneer het gaat om een concert georganiseerd door Paradiso kan je ook direct contact opnemen met Paradiso, check https://www.paradiso.nl/en/faq

Moet ik mijn e-ticket uitprinten?

Nee, we kunnen de tickets van je telefoon scannen. Zorg hiervoor wel dat je het ticket gedownload hebt en je scherm niet gebarsten is.

Verloren eigendommen, gevonden voorwerpen?

Als je iets denkt te zijn verloren bij ons, kan je het best even mailen naar lost@tht.nl. Geef aan wat, waar en wanneer je het bent kwijtgeraakt. Tolhuistuin is een groot complex. Het duurt soms even voordat iets boven water komt, op deze manier hebben we je gegevens en kunnen we later nog contact met je opnemen.

Kan ik een ruimte in Tolhuistuin huren?

Dat kan! Er zijn verschillende opties voor grote, middelgrote en kleine zalen. Kijk op verhuurpagina voor uitgebreide informatie.

Kan ik een programma idee met jullie delen?

Ja, dat kan! We staan open voor samenwerking. Stuur ons je idee uiterlijk 10 weken van te voren via dit formulier of mail programma@tolhuistuin.nl

Mag ik komen optreden in Tolhuistuin?

Voor de eigen programmering van Tolhuistuin kun je een mail sturen naar info@tolhuistuin.nl o.v.v. 'programma'.

Kan ik komen werken bij Tolhuistuin?

We zijn regelmatig op zoek naar nieuwe collega's. Bekijk of er openstaande vacatures zijn op de vacaturepagina.